مدیریت و سیاستگذاری
الهام ابراهیمی
چکیده
پژوهشگران بنیانهای چهارگانهای برای جبران خدمات کارکنان قائلاند که شامل جایگاه شغل، جایگاه فرد، عضویت و عملکرد است. مقاله حاضر با اتکای به این بنیانها درصدد است با روششناسی رئالیسم انتقادی و روش دلالتپژوهی به نقد یکی از کتابهای مطرح در زمینه جبران خدمات کارکنان بپردازد. کتاب دستنامه مدیریت و اجرای پاداش کارکنان به قلم ...
بیشتر
پژوهشگران بنیانهای چهارگانهای برای جبران خدمات کارکنان قائلاند که شامل جایگاه شغل، جایگاه فرد، عضویت و عملکرد است. مقاله حاضر با اتکای به این بنیانها درصدد است با روششناسی رئالیسم انتقادی و روش دلالتپژوهی به نقد یکی از کتابهای مطرح در زمینه جبران خدمات کارکنان بپردازد. کتاب دستنامه مدیریت و اجرای پاداش کارکنان به قلم مایکل آرمسترانگ که با عنوان مدیریت جبران خدمات به فارسی ترجمه شده، از آن جهت برای نقد انتخاب شد که به عنوان یکی از مهمترین منابع درسی رشته مدیریت و سیاستگذاری مدیریتی تدریس میشود. این مقاله ضمن پرداختن به اصول پایهای چهارگانه جبران خدمات، به نقد اثر مذکور و ارائه دلالتهای احصایی و بدیلهای پژوهش در این حوزه میپردازد. نتایج نشان داد، برای جامعیتِ محتوای یک اثر آموزشی- پژوهشیِ مدیریت جبران خدمات کارکنان، شمولیت چهارگانه اساسی جبران خدمات به صورت صریح و نَه حتی تَلویحی، ضروری است.